Workshop ontwerpmethodiek voor blended learning: Design Circle for Education (DC4E)

Wil jij weten hoe je blended onderwijs ontwerpt en welke methodieken je daarbij kunt gebruiken? En zou jij een van die methodieken wel eens willen uitproberen? Doe dan mee aan een of meer van de vijf online workshops 'Ontwerpmethodieken voor blended learning'.  In deze workshopreeks kun je hands-on kennismaken met een vijftal ontwerpmethodieken. In iedere workshop staat een andere methodiek centraal. Je kunt de methodiek zelf ervaren en na afloop kun je de opgedane kennis gelijk inzetten in de praktijk!

6 maart 09.30-11.00 uur | Deel 4: Design Cycle for Education

In deze workshop leer je hoe je de Design Cycle for Education kunt gebruiken om je onderwijs een blended vorm te geven. De Design Cycle for Education is een ontwerpcyclus die is gebaseerd op de onderwijskundige inzichten als het spinnenweb van Van den Akker en het TPACK-model.

De cyclus bestaat uit acht stappen:

  1. Ambitie: Wat wil je bereiken met je onderwijs?
  2. Idee: Hoe kun je je ambitie bereiken?
  3. Creatie: Ontwikkel een ontwerp dat je idee tot leven brengt.
  4. Product: Bouw je ontwerp om tot een concrete onderwijsomgeving.
  5. Implementatie: Implementeer je ontwerp in de praktijk.
  6. Evaluatie: Evalueer de effectiviteit van je ontwerp.
  7. Reflectie: Reflecteer op je ontwerp en maak aanpassingen waar nodig.
  8. Adaptie: Aanpassen van product op basis van evaluatie

Tijdens de workshop leer je:

  • hoe de Design Cycle for Education werkt
  • hoe je de acht stappen van de cyclus kunt toepassen in je eigen onderwijs
  • hoe je je onderwijs effectiever, efficiënter en leuker kunt maken

Na de workshop kun je:

  • je onderwijs ontwerpen volgens de inzichten van de Design Cycle for Education
  • je onderwijs op een hoger niveau tillen
  • de leerprestaties van je studenten verbeteren

Spreker

Marcel Schmitz, Hogeschool Zuyd

Voorbereiding

Vooraf ontvang je informatie over de methodiek in de vorm van een korte video, infographic, factsheet en artikel. We verwachten dat je dit vooraf doorneemt en voorbereid aan de online workshop deelneemt.

Aanmelden

Wil jij meedoen? Meld je hier aan.

Meld je ook aan voor andere workshops in deze reeks:

10 januari: Shuffle, door Niek Siero van Hogeschool Saxion
24 januari: Carpe Diem, door Nancy de Groot & Marvin Soetanto van de TU Delft 
31 januari: Playbook, door Marja Bakker van 2BLearning 
13 maart: 4C/ID, door Iwan Wopereis van de Open Universiteit

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties