Xerte Conference 17 en 18 maart (dit jaar gratis toegang!)

Vrij kort na Open Education Week is op 17 en 18 maart de Xerte Conference en omdat het dit keer online is, zijn de tickets gratis. Een unieke kans dus om mee te kijken hoe met name universiteiten de open source tool inzetten en kennis te maken met een levendige community. Sessions will run both days between 10:00-15:00.

De Xerte community is een Europees project met een hechte, groeiende community. Non-profit, open source, creative commons en share&reuse zijn kernwoorden van de instellingen die meedoen. Wie wil niet (samen-) werken met een gratis authoring tool? De jaarlijkse International Conference staat dan ook volop in het teken van belangeloos delen van good practice.

Even een greep uit het programma: Erasmus University Medical Center heeft inmiddels meer dan 300 leerobjecten gemaakt. Eva van Venrooij en Mathijs Doets laten voorbeelden zien van verschillende soorten leerobjecten en delen hun student-evaluaties. Daarnaast vertellen ze hoe docenten de leerobjecten in een 'flipped' concept toepassen en daarbij het Dashboard gebruiken.

Toegankelijkheid en inclusie worden gelukkiger steeds belangrijker in de (digitale-) wereld. Alistair McNaught en Geraldine Huzar vertellen over de kansen en uitdagingen en hun recente case study waarin ook oplossingen naar voren kwamen. Verder beschouwen zij de waardevolle rol die Xerte inneemt om steeds weer in te spelen op de uitdagingen voor studenten met special needs.

Karl Luke en Simon Wood (Cardiff University) laten zien hoe studenten zelf e-learning packages maken na een course over technology-enhanced learning. This session explores the staff and student experiences and reflections of delivering this module both in-person and via distance, e-learning for both undergraduate and postgraduate students.  

Verder zijn er o.a. sessies over adaptieve leerpaden, branching & scenarios, over problem based learning (University of Cambridge) en escape rooms (Nawfel Mouloudi, Summa College NL), werken met recepten (templates) door JaapJan Vroom (Deltion College NL), English for Specific Purposes (Jonathan Smith). Kijk hier voor het hele programma.

Author

Comments

Dit artikel heeft 0 reacties