John Segers
Werk in het SURFcumulus team, woon in Utrecht Meer over John Segers
Heb jij de Amazon Web Services (AWS) -accounts van je instelling voorzien van alternatieve contactinformatie? Als deze gegevens ontbreken, kan dat vervelende gevolgen hebben. Belangrijke meldingen over beveiliging of operationele kwesties komen dan niet direct terecht bij de juiste instellingscontactpersoon, maar bij SURF. Dit vertraagt mogelijk de respons op kritieke gebeurtenissen, met risico's voor de veiligheid en werking van je applicaties in de AWS-cloud. Lees verder hoe je dit eenvoudig voorkomt door de juiste contactinformatie op te geven.
Een instelling kan AWS via SURFcumulus op twee manieren gebruiken:
Valt jouw instelling in de tweede categorie? Voeg aan deze accounts dan alternatieve contactinformatie toe aan je AWS-account(s). Zo kan AWS je namelijk rechtstreeks informeren over belangrijke gebeurtenissen die invloed kunnen hebben op de beveiliging of werking van je applicaties.
Er zijn drie soorten alternatieve contactinformatie:
Vul wél contactinformatie in voor security en operationele meldingen. Anders ontvangt je instelling cruciale informatie mogelijk te laat, omdat SURF deze meldingen krijgt en ze moet doorsturen. AWS-facturen handelt SURF zelf af en factureert vervolgens de instellingen. Voor de facturerings- of kostenmeldingen in member accounts vul je dus geen alternatieve contactinformatie in.
Let op: Gebruik voor de contactinformatie voor security en operationele meldingen een mailbox of distributielijst die dagelijks wordt gelezen.
Op de wikipagina Alternate contacts in AWS-accounts (Engelstalig) vind je een stapsgewijze uitleg over hoe je alternatieve contactinformatie toevoegt via de AWS-console. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met het SURFcumulus team via surfcumulus-beheer@surf.nl.
Werk in het SURFcumulus team, woon in Utrecht Meer over John Segers
0 Praat mee