Avontuurlijke samenwerkingen: EdTech modellen van experimenten tot toepassing

Hoe ervaren instellingen het gebruik van EdTech oplossingen in het onderwijs? Hoe beoordelen ze de nieuwe techologieën? Hebben ze te maken met belemmeringen? De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft de antwoorden op deze en andere vragen verzameld in een rapport. Het is de eerste publicatie van het project Versterken van het EdTech innovatieproces in het hoger onderwijs.

Met dit project wil de werkgroep hoger onderwijsinstellingen helpen met het opzetten van experimenten en stimuleren te werken met alles wat met EdTech te maken heeft. De innovatiemodellen in de instellingen variëren van meer focus op experimenteren en innovatie tot implementatie en opschaling van de technologie. De inzichten uit interviews met verschillende instellingen, onderwijsadviseurs en leden van de EdTech gemeenschap, zijn verzameld in dit rapport.  De werkgroep wil hiermee nieuwe discussies op gang brengen tussen universiteiten en EdTech bedrijven om zo tot nauwere samenwerkingen te komen.

Nieuwsgierig geworden naar het rapport? Lees hem hier

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties

Gerelateerde artikelen