Hoe ondersteunt een e-portfolio bij Lerend Kwalificeren/Programmatisch Toetsen?

Dit webinar laat zien hoe e-portfolio's bijdragen aan zowel het leerproces van studenten als de begeleiding door docenten bij programmatisch toetsen/ lerend kwalificeren. Het webinar wordt georganiseerd door SURF en het Platform Leren van Toetsen.

Wat leer je in dit webinar?

In het webinar staan de volgende twee vragen centraal.

  • Hoe ondersteunt het e-portfolio het leerproces van studenten bij programmatisch toetsen/lerend kwalificeren?
  • Hoe ondersteunt het e-portfolio de begeleiding door de docent bij programmatisch toetsen/lerend kwalificeren?

Ervaringen van opleidingen, docenten en studenten

Een mbo-opleiding en twee hbo-opleidingen delen in dit webinar hun ervaringen met e-portfolio’s in de context van programmatisch toetsen en lerend kwalificeren. Studenten en docenten vertellen over hun persoonlijke ervaringen met het gebruiken van e-portfolio’s.

Voorbeelden van e-portfolio’s

Je krijgt voorbeelden van e-portfolio’s te zien.

Voor wie is dit webinar?

Dit webinar is voor iedereen die meer wil weten over het gebruik van e-portfolio’s bij programmatisch toetsen en lerend kwalificeren. Dit geldt voor docenten, onderwijskundigen, toetsdeskundigen, onderwijsbeleidsmakers en ICT-ondersteuners -binnen het mbo, hbo en wo.

Programma van het webinar

•    08.55 - 09.00 uur: Inloop
•    09.00 - 09.05 uur: Introductie door Liesbeth Baartman, Lector Toetsing en Beoordeling in Beroepsonderwijs
•    09.05 - 10.05 uur: Opleidingen delen hun ervaringen met e-portfolio’s
•    10.05 - 10.15 uur: Afsluiting door Liesbeth Baartman, gevolgd door vragen

Alvast lezen over het gebruik van eportfolio's bij lerend kwalificeren en programmatisch toetsen?

De SURF-Community Digitaal Toetsen heeft in 2023 en 2024 veel praktijkvoorbeelden verzameld van het gebruik van e-portfolio’s in het wo, hbo en mbo. 

Lees deze 10 e-portfolio casusbeschrijvingen

Spinnenweb brengt het leerproces in beeld
Spinnenweb brengt het leerproces in beeld

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties