Petra Wentzel
Studeerde Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente Meer over Petra Wentzel
Erik Scherder, hoogleraar klinische neuropsychologie aan de Vrije Universiteit, staat bekend om zijn enthousiaste manier van vertellen in hoorcolleges en doet dat ook steeds vaker op televisie. Wat maakt dat studenten naar zijn colleges blijven komen en waarom is Scherder al meermaals uitgeroepen tot docent van het jaar op de VU? Ik vroeg hem hoe hij zijn colleges vorm geeft in coronatijd en kreeg deze video retour. Samen met jullie wil ik op zoek gaan naar het antwoord op de vraag of, en zo ja waarom, deze video de online binding vergroot.
Al kijkende vallen namelijk al direct meerdere dingen op:
Over de vorm:
Over de inhoud:
Vragen:
Inhoudelijk over de video: wat betekent de aansporing van Scherder om veel te blijven bewegen voor de inrichting van het curriculum? Moet er in het onderwijs rekening worden gehouden met deze noodzaak? Moet bewegen actiever worden ingepland?
Heb je zelf een idee voor het vergroten van de online binding? Neem dan vooral contact met me op. De eerste en daarna 3 beste video’s worden beloond met een verrassingspakket!
Studeerde Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente Meer over Petra Wentzel
Dit artikel heeft 2 reacties
Als lid van SURF Communities kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, vertel iets vanuit je vakgebied of stel vragen.
Zoveel vragen. Hopelijk nog meer inspirerende antwoorden.
Leuk om te zien hoe hij presenteert. Doet me ook denken aan Michael Wesch (zie bijv. https://youtu.be/s0lQJvBC_1I )
2 Praat mee