ChatGPT & (A)I: Zoveel publicaties, maar wat moet IK ermee in mijn toetsing?

Er is al zoveel geschreven over ChatGPT & AI en toetsing. Maar wat moet ik er zelf mee? Moet ik er überhaupt iets mee? Wat vind ik ervan als studenten gebruikmaken van AI? Hoe zorg ik er voor dat studenten leren wat ze moeten leren en wat betekent het voor mijn lesactiviteiten en voor mijn toetsing? En hoe sta ik er als lid van de examencommissie in als studenten, of docenten, ChatGPT/AI gebruiken?

SURF organiseert op dinsdag 28 november van 15.00-16.30 een online sessie waarin we ervaringen en materialen willen uitwisselen, willen inventariseren welke handvatten er binnen verschillende instellingen al zijn en waar er nog behoefte aan is. We zijn daarom op zoek naar mensen die zich met AI en toetsing bezighouden.

Zo heeft het ToetsLab van De Haagse Hogeschool al een handige flowchart met onderliggende handouts gemaakt die docenten meeneemt in de verschillende afwegingen om ChatGPT al dan niet mee te nemen in het toetsontwerp. En er zijn waarschijnlijk nog veel meer instellingen die praktische materialen en hulpmiddelen hebben ontwikkeld. SURF wil graag samen met de leden deze kennis bundelen tot een praktische toolset voor opleidingen en docenten.

Geïnteresseerd? Schrijf je in via de inschrijflink: https://edu.nl/393pm

De sessie is bedoeld voor docenten, toetsdeskundigen, examencommissieleden, toetscommissieleden, en anderen uit het mbo, hbo en wo die zich met toetsing bezighouden.

Heb je net zoals De Haagse Hogeschool al iets ontwikkeld wat voor andere instellingen interessant zou kunnen zijn, laat het weten. Misschien kunnen we dit meenemen in de sessie. Je kunt ons mailen op digitaaltoetsen@surf.nl.

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties