Webinar 28 april 2021: Learning analytics vanuit het perspectief van de docent

De mogelijkheden van learning analytics zijn nog niet altijd in lijn met de behoeftes en wensen van de (potentiële) gebruikers ervan. Dat is één van de obstakels die een brede implementatie van learning analytics in de weg zit.

Heleen van der West deed afgelopen jaar onderzoek naar de behoeften van docenten m.b.t. learning analytics. Tijdens een webinar op 28 april presenteert zij haar onderzoek en resultaten. Ook kijken we samen met een docent, de Versnellingszone docentprofessionalisering en Justian Knobbout (SIG Learning Analytics) wat er voor nodig is om learning analytics met docenten te laten slagen.

Het programma 

 

  1. Onderzoekrapport Heleen van der West (Masterstudent onderwijswetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen): presentatie van het onderzoek en de resultaten.
  2. Docent aan het woord: Reflectie op het onderzoek en wat is er nodig om learning analytics te laten lukken?

  3. Proeftuin learning analytics: de zone Docentprofessionalisering presenteert de proeftuin en hoe dit handvat docenten wegwijs maakt in het gebruik van studiedata in hun onderwijs.

  4. Gebruikers en learning analytics-implementatie: Justian Knobbout (voorzitter van de SIG learning analytics) laat aan de hand van het capability model het belang van het betrekken van gebruikers zien voor het slagen van een learning analytics-implementatie.  

Praktisch

Datum: Woensdag 28 april van 15:00 tot 16:00 uur

Meer informatie en aanmelden via deze link.

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties

Gerelateerde artikelen