Innovation Room #15: CLASH - Developing a Culture of Learning Analytics

Geef Learning Analytics binnen je organisatie een boost en kom op 20 maart naar Innovation Room #15: CLASH - Developing a Culture of Learning Analytics in Delft. 

Learning Analytics (LA) is een van de snelst groeiende velden van het afgelopen decennium. Het traceren en bijhouden van menselijke activiteiten in online systemen heeft geleid tot een overvloed aan monitoringsdashboards, modellen voor vroege detectie van uitval van studenten, feedback- en aanbevelingssystemen en andere toepassingen ter ondersteuning van studenten, docenten en organisaties bij de ontwikkeling, implementatie en werking van educatieve processen.

LA in authentic contexts is more than a technical challenge, but rather a web of cognitive, social, organisational and political challenges (Buckingham Shum, Ferguson & Martinez-Maldonado, 2019). Organisaties hebben hun eigen cultuur van levende onderwijsprocessen en daarom moeten ondersteunende processen hierop worden aangepast. Docenten hebben hun eigen interpretaties van studentenprestaties en gebruiken verschillende indicatoren voor studentfeedback en coaching. Studenten en docenten leven hun eigen cultuur, die ook nauw verbonden is met de visie op leiderschap en leren binnen de organisatie waar zij deel van uit maken.

Op Culture of Learning Analytics (CLAsh) delen een aantal grote namen uit het Learning Analytics veld hun expertise, waaronder Simon Buckingham Shum (UTS) en Alyssa Wise (NYU). Daarnaast zullen we een licht werpen op de governance zijde van het implementeren van Learning Analytics en het ontwikkelen van een Analytics cultuur in het hoger onderwijs. Ook is er tijd om expertise en uitdagingen op het gebied van LA te delen met andere deelnemers en eigen onderwerpen in te brengen voor onze tafeldiscussies.

Programma en inschrijven
https://www.educationandlearning.nl/agenda/2020-03-20-innovation-room-15-clash-developing-a-culture-of-learning-analytics

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 1 reactie