Webinar 11 mei: process mining in onderwijs

Ben je benieuwd wat Proces Mining kan betekenen in het krijgen van inzicht in onderwijsprocessen? Kom dan naar het webinar over Process Mining van de zone Veilig en betrouwbaar studiedata benutten op dinsdag 11 mei.

  • Dinsdag 11 mei
  • 10:00-10:55
  • Spreker: Roland Ettema (Open Universiteit en lid van de zone Studiedata)

Neem via deze link deel aan het webinar

Process Mining

Process Mining is een nieuwe technologische ontwikkeling op het gebied van data en processen en biedt legio toepassingsmogelijkheden voor het onderwijs. Deze technologie staat aan het begin van naar wat verwacht wordt, een grote toekomst. Process Mining maakt het mogelijk op efficiënte wijze onderwijsprocessen integraal te analyseren. Waar verloopt een onderwijs en studieproces inefficiënt? Hebben aanpassingen effectief gefunctioneerd? Heeft een onderwijs- of studiehandeling op onrechtmatige wijze plaatsgevonden?

Daarnaast biedt Process Mining relevante stuurinformatie met betrekking tot procesgegevens in de vorm van dashboards. Process Mining software wordt in rap tempo steeds uitgebreider, functionaliteiten nemen toe en de toegevoegde waarde van deze techniek voor het hoger onderwijs stijgt.

In dit webinar

Kom langs, hoor en zie:

  • Wat is Process Mining?
  • Welke betekenis heeft Process Mining voor een onderwijsinstelling?
  • Live demonstratie van een curriculum analyse en inschrijfprocesanalyse binnen het flexibel onderwijsmodel van de OU.
  • Hoe inzichten met Process Mining hebben geleid tot een beter en interactiever management dashboard.

We ronden de bijeenkomst af door naar de toekomstige toepassingen en ontwikkelingen te kijken.

Voor wie

Iedereen is welkom, er is geen voorkennis vereist en je hoeft je niet aan te melden. Dus deel dit met je collega’s en schuif aan op 11 mei!

De zone Studiedata maakt onderdeel uit van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. De zone richt zich op het veilig en betrouwbaar benutten van studiedata en heeft diverse projecten om dit landelijk te stimuleren.

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties