Wat vraagt blended learning van de campus? Didactische en huisvestingsscenario’s voor na COVID-19

Vorig jaar, halverwege de eerste lockdown, schreef ik een artikel over didactische scenario’s in de 1,5m samenleving(externe link). Het artikel ontplofte. We zitten inmiddels al ruim een jaar in de noodoplossing voor (online) onderwijs. De verwachting is nu dat het onderwijs na de zomer weer “normaal” open kan. De meeste instellingen gaan niet terug naar hoe het was pre-COVID19 en werken toe naar een optimale mix van fysiek en online leren: blended learning.



Een toekomst waarin we alle geleerde lessen vertalen naar goed onderwijsontwerp, dat alle kansen voor leren optimaal benut en recht doet aan alle functies van onderwijs. Maar wat hebben we eigenlijk geleerd? Wat werkt goed online en wat fysiek? En wat vraagt dat van de campus?

Met andere woorden, leidt blended learning nu tot meer of minder vierkante meters?



Hoe wij hier over denken, lees je in dit artikel. Ik zeg wij, want ik (Barend Last(externe link)) schreef het samen met Rob in 't Zand(externe link) van onderwijshuisvestingsbureau nul25(externe link).

LEES HET ARTIKEL OP LINKEDIN.(externe link)



Dit keer een longread (+/- 20 min). Daarom ook een beknopte samenvatting gemaakt. Download deze hier: https://bit.ly/2STfU4u(externe link)

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties