Met het change thema Student Journey werkt Hogeschool Utrecht (HU) aan haar ambities ‘studentsucces’ en ‘leven lang ontwikkelen’. Dat gaat verder dan alleen het organiseren van flexibilisering van het onderwijs; ze willen de beleving van studenten tijdens hun hele studietijd aan de HU verbeteren.
In zes ontwikkelteams zijn verschillende disciplines vanuit onderwijs en onderwijsondersteunende diensten bij elkaar gebracht. Daarnaast participeren er ook studenten in de teams.
Deze teams maakten inzichtelijk welke ‘reis’ studenten bij de HU afleggen, stelden personas op voor verschillende typen studenten, brachten in kaart welke behoeften zij tijdens die reis hebben en hoe zij de ‘contactmomenten’ met de HU daarin beleven. Daarbij zijn de processen van de HU herontworpen en is de systeemondersteuning geoptimaliseerd.
Dankzij een agile-werkwijze, komen de teams snel tot resultaten en verbeteren ze de student journey stap voor stap. Denk daarbij bijvoorbeeld aan hybride studiekeuze-events, handreikingen voor het ontwerpen en publiceren van flexibel en gepersonaliseerd onderwijs en verbeterde communicatie richting HU-studenten.
De eerste concrete resultaten van deze aanpak zijn al zichtbaar in de instroom en beleving van studenten.
Tijdens dit webinar krijg je meer inzicht in:
- Wat het belang is van customer centric organiseren, de student voorop.
- Hoe je een setting creëert waarmee je de beweging kunt maken naar flexibel en gepersonaliseerd onderwijs met een meetbare optimale studentbeleving.
- Hoe je daarbij snel tot concrete resultaten komt.
Datum: 13 december 2023
Tijd: 12.00 - 13.00 uur
Sprekers:
- Wim van der Pol, directeur Marketing & Communicatie en opdrachtgever voor Student Journey bij Hogeschool Utrecht
- Freddi Bouwman, chief product owner Student Journey bij Hogeschool Utrecht
Voor wie?
Dit webinar is interessant voor iedereen binnen het onderwijs die een bijdrage levert aan de transformatie.
0 Praat mee