Webinar Voltijd Verleden Tijd?!

Dit is het 5e webinar in de negendelige reeks over Flexibilisering: “weten we al wat studenten willen?” In deze reeks gaan we dieper in op de impact van flexibilisering op onderwijs vanuit onderwijskundig en organisatorisch perspectief. Tijdens dit webinar ontdek je meer over het thema Leven Lang Ontwikkelen (LLO), het implementeren van flexibel (deeltijd) onderwijs en de daarbij horende keuzemogelijkheden van studenten.

Onderwijsinstellingen breiden hun LLO aanbod uit. Daardoor wordt onderwijs steeds toegankelijker voor professionals die al een opleiding hebben afgerond en hun kennis willen verdiepen of juist willen verbreden. Tijdens het webinar “Voltijd Verleden Tijd?!” nemen Edwin Versluis en Steph Lausberg jullie mee in hun reis van de afgelopen jaren langs de thema’s Leven Lang Ontwikkelen (LLO), het implementeren van flexibel (deeltijd) onderwijs en de daarbij horende keuzemogelijkheden van studenten. Ook zullen Edwin en Steph hun ervaringen delen met het pilotproject microcredentials.

Datum:           3 oktober 2023
Tijd:                 12:00 – 13:00 uur
Sprekers:      Edwin Versluis (Hogeschool Rotterdam | IVL) en Steph Lausberg (Hogeschool Rotterdam | RBS)

We beloven je als deelnemer van dit webinar dat je na afloop:

  • Een eerlijke en enthousiaste uiteenzetting hebt gekregen over implementeren van het flexibele deeltijd onderwijs. Waar zitten de successen en waar de uitdagingen? Voor wie is dit type onderwijs geschikt? Welke keuzes hebben de studenten en hoe faciliteren wij de studenten hierin?
  • Inspiratie hebt opgedaan aan de hand van een aantal door studenten uitgevoerde opdrachten in hun eigen werksituatie.
  • (Meer) inzicht hebt gekregen in het werken met microcredentials. De meeste professionals hebben geen behoefte aan een volledige opleiding, maar zijn vaak op zoek naar kortlopende, gerichte bijscholing. Daarbij richten zij zich niet op het behalen van een diploma, maar op erkenning en de borging van de kwaliteit van het onderwijs dat zij volgen. Microcredentials sluiten aan bij deze behoefte. Wat zijn microcredentials en wat zijn de spelregels? Wie is de doelgroep? Wat kan het jou als onderwijsinstelling opleveren en welke praktische zaken zijn voorwaardelijk voor een succesvolle implementatie?
  • De toekomst van het (deeltijd) onderwijs; een grove schets.

Voor wie?
Dit webinar is interessant voor studentbegeleiders, docenten, onderwijskundigen, informatiemanagers, innovatiemanagers, procesmanagers, onderzoekers, beleidsmedewerkers en (programma) managers Flexibilisering werkzaam in het middelbaar en hoger onderwijs.

Meld je aan voor dit webinar

Achtergrond sprekers
Edwin Versluis
werkt meer dan 13 jaar in verschillende managementfuncties bij het Instituut voor Lerarenopleidingen (IvL) van Hogeschool Rotterdam. Daarvoor was hij compagnon-consultant bij een educatief bureau, regiomanager bij een technisch opleidingsfonds, project & sales engineer en (bovenal) docent. Hij noemt zichzelf een ‘voltijd-deeltijd-student’ en heeft nagenoeg al zijn studies in deeltijd uitgevoerd. Edwin is sinds 2016 manager van Post-hbo-onderwijs en manager kwaliteitszorg van het instituut. Hij is gediplomeerd Chief Happiness Officer en vanaf 2021 projectleider van de pilot Microcredentials. Binnen deze pilot draaien inmiddels 14 trajecten en zijn in 2023 zo’n 50 microcredentials uitgereikt.

Steph Lausberg heeft tot 6 jaar terug gewerkt in diverse functies binnen het bankwezen, waaronder Regiodirecteur Midoffice Grootzakelijk en HR Manager. In 2018 heeft hij zich laten omscholen tot directeur binnen het primair onderwijs en is daarna een kleine twee jaar werkzaam geweest binnen het speciaal basisonderwijs als Directeur SO en plv bestuurder. Steph begint nu aan zijn vijfde schooljaar als Opleidingsmanager van de Career Academy, waaronder het flexibel ingerichte onderwijs van de vijf economische deeltijdopleiding van de Rotterdam Business School van de Hogeschool Rotterdam vallen. In 2021 heeft de Career Academy een accreditatie ontvangen binnen het Experiment Leeruitkomsten. In 2023 is binnen de pilot Mircrocredentials een eerste traject doorlopen en zijn 16 microcredentials uitgereikt.

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties