Onderwijskennis.nl wordt mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO). Samen met experts van hogescholen en universiteiten bundelen we inzichten uit onderwijsonderzoek rond actuele thema’s. Je vindt er toegankelijk geschreven overzichtsartikelen met recente wetenschappelijke inzichten. Daarnaast bundelen we tips, tools en good practices die de vertaling naar de onderwijspraktijk makkelijker maken.
Blended onderwijs is een breed thema met implicaties op micro-, meso- en macroniveau van het onderwijs. Op Onderwijskennis.nl besteden we daarom aandacht aan zowel de onderwijspraktijk als het onderwijsbeleid. Twee subthema’s die op Onderwijskennis.nl staan, lichten we hieronder uit.
Ontwerpen en uitvoeren van blended onderwijs
In dit subthema staat de rol van de docent centraal. Zowel de stappen in het ontwerpproces als de benodigde (didactische en technologische) vaardigheden worden behandeld. Je vindt er informatie over de inrichting van de leeromgeving en een overzicht van digitale onderwijstools.
Bekijk de pagina Ontwerpen en uitvoeren van blended onderwijs
Blended learning implementeren op instellingsniveau
Bij dit subthema behandelen we de inbedding van blended learning in de bredere context van onderwijsinstellingen. Hoe creëer je een ondersteunende omgeving voor docenten? Op deze pagina lees je over de elementen die belangrijk zijn voor duurzame onderwijsinnovatie.
Bekijk de pagina Blended learning implementeren op instellingsniveau
Meer kennis ontdekken
Onderwijskennis.nl bundelt naast blended onderwijs ook kennis over andere relevante onderwijsthema’s. Onder andere over de toegankelijkheid van het hoger onderwijs, docentprofessionalisering en studentenwelzijn. Ook voor het po, vo en mbo is er aanbod. Kijk dus vooral eens rond op de website als je breed geïnteresseerd bent in inzichten uit onderwijsonderzoek.
0 Praat mee