Franka van de Wijdeven
Als communicatieadviseur bij het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs… Meer over Franka van de Wijdeven
Het onderwijsconcept PACE (Physiotherapy Advanced Collaborative Education), ontwikkeld door de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), helpt studenten zich voor te bereiden op de toekomstige uitdagingen in de gezondheidszorg. Dankzij PACE groeien studenten uit tot veerkrachtige en effectieve zorgprofessionals.
De gezondheidszorg is voortdurend in ontwikkeling. Het is essentieel dat toekomstige zorgprofessionals niet alleen over de juiste kennis en vaardigheden beschikken, maar ook over het vermogen om zich aan te passen aan veranderingen en nieuwe uitdagingen. PACE helpt studenten zich beter voor te bereiden op hun rol als toekomstig zorgprofessional door hen te leren omgaan met preventie, innovatie en het gebruik van data.
Een belangrijk aspect van PACE is de integratie van programmatisch toetsen. Deze vorm van toetsing richt zich op zowel de leer- als de beslisfunctie van toetsen, waardoor de betrouwbaarheid en het leerrendement worden vergroot. Studenten ontvangen doorlopend feedback en hebben de mogelijkheid om hun leerproces continu te verbeteren.
Traditioneel onderwijs kenmerkt zich vaak door een overvol curriculum, waarin te weinig ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en weinig aandacht is voor de betrouwbaarheid van toetsing. PACE transformeert dit naar een overzichtelijk curriculum, waarin bewust gekozen wordt voor wat er echt toe doet. Er is meer aandacht voor de toekomstige rol van de fysiotherapeut, inclusief preventie en innovatie, en toetsing heeft zowel een beslis- als leerfunctie.
Tijdens het Comeniusfestival op 27 juni jl. in Nieuwegein ontving de HAN voor PACE de welverdiende onderwijspremie van 1,2 miljoen euro. Een erkenning voor de impact van PACE op het onderwijs en de voorbereiding van studenten op hun toekomstige rol in de gezondheidszorg. De premie dient als impuls voor verdere onderwijsvernieuwing en -verbetering.
Als communicatieadviseur bij het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs… Meer over Franka van de Wijdeven
0 Praat mee