Blended en adaptief onderwijs op de Deep Dive van 25 november

Op 25 november organiseren het NRO en het ComeniusNetwerk in de Jaarbeurs in Utrecht de bijeenkomst Deep Dive – een zee van kennis in het hoger onderwijs. Aan de hand van actuele thema’s komen onderzoek en praktijk samen voor uitwisseling van kennis en ervaring. Zo is blended en adaptief onderwijs één van de thema’s tijdens de Deep Dive.

De deelnemers van de Deep Dive volgen een ‘stroming’ (thema) waarin drie sessies plaatsvinden. Per stroming licht een onderwijsonderzoeker toe wat bekend is uit de wetenschap en vertelt een onderwijsvernieuwer over de eigen ervaring met onderwijsvernieuwing. Vervolgens gaan ze met elkaar en met de deelnemers in gesprek over toepassing van deze kennis. In totaal zijn er zes stromingen. Elke deelnemer kan één stroming volgen gedurende de middag. De eerste bevindingen van het onderzoek worden gedeeld, als voer voor verdere discussie.

Aankondiging Deep Dive bijeenkomst op 25 november in de Jaarbeurs

Blended en adaptief onderwijs

Hoe kan je het onderwijs beter afstemmen op niveauverschillen en de behoeften van studenten? De sprekers gaan in op hoe de combinatie van online en face-to-face leeractiviteiten hieraan bijdraagt. 

Ten eerste licht Esther van der Stappen van Avans hogeschool toe hoe inzichten uit onderzoek kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes voor het ontwerpen van een blended cursus. Vervolgens vertelt Youssef el Bouhassani van de Hogeschool van Amsterdam over het project LeerLevels, waarin studenten gepersonaliseerd onderwijs krijgen en kunstmatige intelligentie een belangrijke rol heeft. Tijdens deze sessie vertelt Youssef hoe jij als docent morgen al kan starten met de eerste stappen richting adaptief onderwijs. Tot slot verkennen de deelnemers de mogelijkheden voor blended onderwijs in hun eigen praktijk, onder leiding van IJsbrand Hoetjes van De Haagse. Uitgangspunt: Iedereen heeft wel een oplossing voor elkaar! Samen komen we er vanuit een ontwerpperspectief achter wat voor jou de volgende stappen zijn om inspiration-driven én evidence-informed een ‘blend’ neer te zetten waar het onderwijs beter van wordt.

Thema's Deep Dive:
stroming 1) blended en adaptief onderwijs
stroming 2) docentprofessionalisering
stroming 3) een goede start in het hoger onderwijs 
stroming 4) studentenwelzijn
stroming 5) transdisciplinaire samenwerking
stroming 6) aansluiting op de arbeidsmarkt

Docenten, beleidsmakers, ondersteuners en onderzoekers uit het hbo en wo die geïnteresseerd zijn in evidence-informed onderwijsvernieuwing zijn van harte welkom op de Deep Dive bijeenkomst en kunnen zich hier aanmelden

 

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties

Gerelateerde artikelen