De status van learning analytics in Nederland: call for action

Deels door de recente, massale verschuiving naar online onderwijs is learning analytics - de analyse van de digitale voetsporen van studenten - bij veel onderwijsinstellingen weer op de radar gekomen. In 2017 deed de Special Interst Group Learning Analytics (SIG LA) van SURF een meting welke onderwijsinstellingen in Nederland learning analyics gebruikten en met welk doel. De SIG is benieuwd hoe het momenteel staat met de inzet van learning analytics en nodigt u uit om uw ervaringen te delen. Uw input zal gebruikt worden om een overzicht te maken van welke instellingen learning analytics reeds toepassen, welke doelen nagestreefd worden, wie profiteren van de analyses en hoe het staat met de ontwikkeling van beleid rondom learning analytics. Door van elkaar te leren kunnen we de inzet van learning analytics binnen Nederland naar een hoger niveau tillen. Doet u mee? Laat weten wat uw instelling doet met learning analytics op https://edu.nl/ewvk9. Resultaten zullen worden omgezet naar een interactief dashboard, welke op de site van de SIG LA zal worden geplaatst. 

Author

Comments

Dit artikel heeft 0 reacties