Do's and don'ts voor docenten bij synchroon hybride onderwijs

Ondanks dat een aantal van onze collega's (bijv. Barend Last(externe link) en Wilfred Rubens(externe link)) aangeven dat je vooral niet te snel hybride (virtual/remote) classrooms bij synchroon onderwijs moet inzetten (en vooral moet kijken naar andere werkvormen passend bij je leerdoel), zien we in de praktijk dat toch veel docenten op dit moment deze vorm kiezen. Dit omdat er nog steeds erg snel geschakeld moet worden vanwege corona. Om de docenten toch op weg te kunnen helpen en ze bewust te maken van de (on)mogelijkheden van de inzet van deze hybride classrooms heb ik (samen met Huib Langenberg(externe link)) vanuit verschillende bronnen nogmaals de do's en don'ts op een rij gezet in deze blog: https://blog3.han.nl/hanicto/dos-and-donts-voor-docenten-bij-synchroon-hybride-onderwijs/(externe link) 

Auteur

Ooit begonnen als gepromoveerd neurofysioloog, maar ondertussen bevlogen…

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties