SURF start toekomstverkenning naar digitale leeromgeving van de toekomst

Na een aantal gesprekken met diverse instellingen, starten we met een nieuwe toekomstverkenning: de digitale leeromgeving van de toekomst!

Met deze toekomstverkenning onderzoeken we samen met instellingen (en lerenden) wat er nodig is om het onderwijs toekomstbestendig te ondersteunen: hoe ziet een (digitale) leeromgeving eruit waarin de lerende echt centraal staat, met ruimte voor eigen leerroutes, drempelloos leren en blijvend toegang tot het beste onderwijs? En wat betekent dat voor onze informatiesystemen, welke voorzieningen zijn hiervoor nodig? 

Denk mee met ons

Begin volgend jaar (jan - mrt 2026) willen we graag bijeenkomst(en) plannen met geïnteresseerden om samen toekomstscenario’s uit te werken. Voordat we deze inplannen, starten we eerst met een inventarisatie m.b.t. eisen, knelpunten en wensen:

 

  • Welke knelpunten ervaar je nu rond de digitale leeromgeving (inhoudelijk, organisatorisch, technisch);
  • Welke vragen, wensen of kansen je zeker verwacht te zien de toekomstscenario’s;
  • Zijn er specifieke groepen (lerenden en/of collega’s) die in het vervolg nadrukkelijk betrokken moeten zijn?

 

Je input (reactie, opmerking, ideeën, etc.) kun je tot uiterlijk half januari (vrijdag 16 januari 2026) met ons kunnen delen via futuring@surf.nl. Wij kijken uit naar je input en eventuele deelname!

Bij vragen over deze verkenning gelieve contact opnemen met Michael Go (michael.go@surf.nl) en/of Gül Akcaova (gul.akcaova@surf.nl).

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties