Faciliteren en ondersteunen van blended onderwijs

Voor de website Onderwijskennis van het NRO heb ik een artikel geschreven over het Faciliteren en ondersteunen van blended onderwijs. In dit artikel beschrijf ik wat een hoger onderwijsinstelling kan doen om hoogwaardig blended onderwijs te faciliteren en te ondersteunen.

Acht dimensies van het instellingsniveau van EMBED
Acht dimensies van het instellingsniveau van EMBED

Het artikel is gebaseerd op de acht dimensies van het instellingsniveau van het EMBED-model. Per dimensie zet ik uiteen wat een instelling kan doen om hoogwaardig en volwassen blended onderwijs te ondersteunen. Wil je meer weten over het EMBED-model; lees dan ook dit artikel.

Lees het artikel Faciliteren en ondersteunen van blended onderwijs

Author

Wiebe Dijkstra

Comments

Dit artikel heeft 2 reacties

Reactie van Rens van Wingerden

Beste Wiebe, Ik heb met interesse naar je artikel gekeken. Een mooie uiteenzetting hoe blended learning geborgd kan worden in het onderwijs. Zou hier graag eens met je over willen sparren hoe jij binnen de TU Delft blended learning introduceert en daadwerkelijk geïmplementeerd krijgt. Waar loop je bijvoorbeeld praktisch nog tegenaan wat niet in het EMBED model getackeld is?

Als antwoord op door Rens van Wingerden

Reactie van Wiebe Dijkstra

Beste Rens, dank voor je reactie. De TU Delft heeft nog niet bij elke dimensie het hoogste niveau behaald hoor. Maar het lijkt me leuk om na de vakantie eens in gesprek te gaan. Je kunt mij bereiken via w.p.dijkstra@tudelft.nl.