Hulpmiddel waarmee je een afweging kunt maken bij verschillende toepassingen van online leren

Een paar dagen geleden wees Janina hier op een tool van de Fernuniversität Hagen die je helpt bij het maken van een afweging ten aanzien van verschillende toepassingen op het gebied van online leren (functionaliteiten en applicaties). Eén van de criteria is de mate van complexiteit. Ook is er aandacht voor: wat wil je pedagogisch-didactisch bereiken?

Aangezien ik weet dat Nederlanders/Vlamingen het Duits niet altijd even goed machtig zijn, heb ik dit hulpmiddel vertaald.

Ik heb de merknamen (zoals Moodle) veralgemeniseerd. Daar waar ik van de tekst afwijk, vermeld ik dat via een voetnoot. Er is overigens nog veel meer te zeggen over de toepassingen. De aspecten met betrekking tot “Wat wil je pedagogisch-didactisch bereiken?” zouden verder verfijnd kunnen worden.

Het origineel vind je hier (pdf).

Vertaalde FernUni tool gids voor docenten (pdf)

Author

Comments

Dit artikel heeft 0 reacties