Petra Wentzel
Studeerde Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente Meer over Petra Wentzel
Ilja Boor (UvA) raakte geïnspireerd door een eerdere SURF webinar over online binding en ging aan de slag. Samen met college Sandra Cornelisse heeft ze leerteams opgezet voor de nieuwe eerstejaars en ook tweede- en derdejaars. Ze vertellen over hoe ze het hebben aangepakt en over de positieve ervaringen in de eerste 2 weken van het huidige collegejaar. Cruciaal lijken het structureren van de bijeenkomsten en het faciliteren van de online groepen.
In dat webinar over online binding vertelde Janneke Louwerse over haar Comeniusproject "Online Binding" dat al startte voordat corona uitbrak, maar dat daardoor wel ineens heel actueel werd. In haar presentatie gaf ze het belang aan van het inplannen van de bijeenkomsten en het zorgen voor een fysieke of online ruimte om te werken. Ze gaat daarbij ook een stap verder en wijst per leerteam verschillende rollen aan. Deze rollen (organisator, onderzoeker, criticus en afsluiter) wisselen na verloop van tijd. Studenten kunnen zo ontdekken waar hun kracht ligt.
Andere aspecten die belangrijk zijn:
Overige interessante informatie over leerteams:
Heb je zelf een idee voor het vergroten van online binding? Neem dan vooral contact met me op. De allereerste en daarna drie beste video’s worden beloond met een verrassingspakket!
Studeerde Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente Meer over Petra Wentzel
0 Praat mee