Webinar 12 maart | Goed hybride onderwijs: tips & tricks

Hoe geef je goed Hybride Onderwijs in een Virtual Hybrid Classroom? We kunnen veel leren uit de ervaringen van vorig jaar. Toen mocht een klein deel van de studenten weer naar de campus en werd volop geëxperimenteerd. In dit webinar delen we de tips en tricks uit deze ervaringen en vertellen experts meer over de mogelijkheden en afwegingen je hebt. Zodat jij goed bent voorbereid op een volgende periode hybride onderwijs! 

Datum: Vrijdag 12 maart 
Tijd: 11.00 – 12.00 uur 

Helaas! Dit webinar is al geweest. Bekijk hier het verslag en de opname.

Foto: Hybride onderwijs Hogeschool Inholland
Foto: Hybride onderwijs Hogeschool Inholland

Goed voorbereid op hybride onderwijs 

Rond de zomer van 2020 mochten studenten weer in kleine aantallen naar de campus. Dit zorgde voor een snelle opkomst van hybride onderwijs. Een onderwijsvorm waarbij je als docent tegelijk onderwijs geeft aan studenten in een fysieke ruimte (vanuit een Virtual Hybrid Classroom) en aan studenten die online vanuit huis meedoen.  

Voor veel docenten was dit een nieuwe manier van lesgeven. En dat  bracht de nodige uitdaging met zich mee. Ondertussen is er veel geleerd. En kunnen we ons voorbereiden op een volgende periode van hybride onderwijs.  

In dit webinar halen we bij docenten, studenten en de deelnemers ervaringen op met hybride onderwijs. En experts vertellen je meer over de mogelijkheden en de afwegingen die je hebt. Dit vormen we om naar praktische tips en tricks die jou helpen bij het ontwerpen en geven van hybride onderwijs. 

Het programma 

  • Hybride onderwijs, wat zijn de mogelijkheden en afwegingen?  
    Welke afweging maak je als je straks weer een deel van je studenten op de campus mag treffen? Welke mogelijkheden heb je voor Hybride onderwijs? We geven je een overzicht zodat je kan bepalen wat past bij jouw onderwijs. 

    Met: Marijn Post: Beleidsmedewerker Leren en ICT Onderwijs bij de HAN University of Applied Sciences 

  • Tips en tricks uit ervaringen met hybride onderwijs 
    Docenten en studenten delen hun ervaringen met hybride onderwijs tijdens de afgelopen periode. Wat vonden ze ervan? Wat werkte wel en juist niet? En vooral: wat zijn hun tips en tricks voor de deelnemers die in de toekomst goed hybride onderwijs willen organiseren. Aansluitend verzamelen we ook de tips van de deelnemers aan dit webinar.

    Met: Melissa Alberts (student aan de faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit Utrecht), Rens van Hoogdalem (Student bij de onderzoeksmaster Nederlandse literatuur en cultuur, Universiteit Utrecht), Nick Schoemaker (Docent aan de Rechtenopleiding van de Hogeschool van Amsterdam ), Coen Oosterbroek (Lerarenopleider (bedrijfs)Economie at Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) en Giovanni Meijer (Student Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit ).

Michel Jansen van SURF Special Interest Group Learning spaces zit het webinar voor en Annet van de Riet, Projectleider Educate-it Academy bij de Universiteit Utrecht is chatmoderator.  

 

De technische aspecten (AV/IT) over de inrichting van een Virtual Hybrid CLassroom behandelen we niet in dit webinar. Op 9 maart organiseert de Special Interest Groep Learning  Spaces een   Expertmeeting Virtual Hybrid Classroom voor AV- en IT-experts. De resultaten delen we na afloop op de communities Learning Spaces en Vraagbaak Online onderwijs.  

Na dit webinar 

  • Ken je de verschillende vormen van Virtual Hybrid Classrooms. 

  • Weet je wat de uitdagingen van hybride onderwijs zijn. 

  • Kun je een bewuste afweging maken tussen wel of geen hybride onderwijs. 

  • Weet je beter hoe studenten hybride onderwijs ervaren. 

  • Heb je praktische tips voor het geven van goed hybride onderwijs.  

  • Heb je jouw eigen tips kunnen delen met vakgenoten.

Voor wie  

Dit webinar is interessant voor alle docenten die hybride onderwijs (willen gaan) geven en voor onderwijsondersteuners die docenten van advies willen voorzien. 

Napraten 

Wil je informeel napraten met de presentatoren en de deelnemers? Kom dan naar de nazit direct na het webinar van 12.00 tot 12.30 uur.  

Terugkijken 

Na afloop van dit webinar delen we een verslag en de opname met de deelnemers. Het verslag en de opname publiceren we ook op de Vraagbaak Online Onderwijs en de community Learning Spaces. 

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties