Nina Reimert
Communicatieadviseur en Content manager Meer over Nina Reimert
Hoe zet je storylines in bij peerfeedback? Welke game-elementen zijn er zoal mogelijk? Is het verstandig om peerfeedback anoniem te laten geven of niet? Kan dat ook met een avatar? Welke verantwoordelijkheden laat je aan de student? En hoe beoordeel je peerfeedback? Er zijn veel mogelijkheden om peerfeedback in te zetten. In dit webinar bespreken we vier concrete casussen.
Meld je nu aan voor het gratis webinar De verschillende smaken peerfeedback
Datum: 2 december 2020
Tijd: 12.00 – 13.00 uur
Een manier om interactie te bevorderen is door spelelementen toe te passen. Hiermee motiveer je studenten waardoor hun inzet toeneemt. In het webinar van 2 december zullen we dieper ingaan op welke spelelementen er zoal zijn en welke het beste werken voor bijvoorbeeld online binding. Je kunt studenten ook voorbereiden op de praktijk door gebruik te maken van realistische verhaallijnen. Het zorgt voor dieper leren waarbij een kritische houding, collegiaal en professioneel gedrag gestimuleerd en beloond worden.
Daarnaast kan peerfeedback zelfgestuurd zijn, waarbij de student zelf verantwoordelijk is voor het eigen leerproces en actief vraagt om feedback. In dit webinar vertellen we over een tool die beschikbaar is voor studenten die hun paper schrijven. Studenten kunnen hun paper zelf uploaden in de tool en gerichte feedback vragen aan andere studenten. Zo leren ze gerichte hulpvragen te stellen.
Bij het project ‘best contribution grading’ worden alleen die bijdrages die de student zelf selecteert beoordeeld. Dit geeft de student een veilige setting waarin leren kan plaatsvinden, inclusief het maken van fouten, zonder daarop beoordeeld te worden. Door dit vooraf duidelijk aan studenten uit te leggen kun je de studenten hiermee aanmoedigen om hun inzicht in de leerstof te vergroten en te verdiepen door actief mee te doen in online discussies en peerfeedback.
In dit webinar bespreken we vier concrete projecten van de Technische Universiteit Delft, het Leids Universitair Medisch Centrum, NHL-Stenden Hogeschool de Wageningen University & Research.
Dit webinar is interessant voor onderwijsvernieuwers, zoals docenten, onderwijsadviseurs, onderwijsondersteuners, beleidsmakers en opleidingsmanagers.
Op www.surf.nl/peerfeedback vind je uitgebreide informatie over peerfeedback, gebaseerd op concrete praktijkervaringen. We verwerkten hier de geleerde lessen uit verschillende projecten van de Stimuleringsregeling Open en Online Onderwijs.
Wil je informeel napraten met de presentatoren en de deelnemers? Kom dan naar de nazit direct na het webinar van 13.00 tot 13.30 uur.
Na afloop van dit webinar ontvang je een verslag en een link om het webinar terug te kijken op de website van SURF en in de Vraagbaak online onderwijs.
Dit is deel twee in de webinar serie over Peerfeedback. De opname van deel 1 Peerfeedback en online binding staat binnenkort online. Je kunt je ook alvast aanmelden voor deel 3 Het invoeren van peerfeedback.
Communicatieadviseur en Content manager Meer over Nina Reimert
0 Praat mee