Hoe ontwerp je hybride, blended of online onderwijs anno 2022/2023?  

Sinds we een noodgedwongen omslag hebben moeten maken naar online onderwijs, hebben we veel geleerd over hoe we onderwijs anders kunnen vormgeven. Nu onderwijs weer face-to-face gegeven kan worden, willen we gedeeltelijk weer terug naar onderwijsvormen die we op afstand niet konden bieden, maar willen we ook vasthouden aan elementen die we tijdens Covid-Teaching hebben toegepast. Maar hoe? 

De zomer is voorbij en we bereiden ons weer voor op een nieuw academisch jaar, waarin studenten zich hopelijk weer vrij over de campus bewegen en enthousiast vorm geven aan hun leerproces. Dat dit niet vanzelfsprekend is, hebben we de afgelopen jaren wel geleerd. Tijdens de pandemie hebben we, docenten, studenten en ondersteuners, alle zeilen bij moeten zetten.  

Hoe kunnen we de leerervaring nu verrijken op basis van wat we hebben geleerd uit de pandemie? Hoe zorgen we er nu voor dat studenten niet alleen graag naar de campus terugkomen, maar ook naar college? Hoe houden we rekening met het sociale deel van onderwijs, een deel dat we als zo belangrijk hebben ervaren in de tijd dat docenten en studenten aangewezen waren op een beeldscherm vanuit huis? En hoe doen we dat in een blended, hybride of online onderwijscontext? 

Op donderdag 6 oktober 2022 organiseert een consortium van internationale HO instellingen een bijeenkomst in het Teaching Lab van TU Delft, waarin we delen welke inzichten we hebben opgedaan en met elkaar verkennen wat we daarmee kunnen om onderwijs nog beter vorm te geven. Deelname is gratis.  

Schrijf je nu in, wissel van gedachten met collega’s en doe mee!

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties