Grootheest van, Wouter
Sinds 2017 lid van deze SIG, daarvoor zeven jaar van de SIG M&E. Video… Meer over Grootheest van, Wouter
Een artikel van Diane van der Linde en Wim Trooster (Hogeschool Windesheim – Lab21@windesheim.nl) over het gebruik van een Escape Room als werkvorm in het VO en HO, met zes praktische tips in een stappenplan.
Met uitgebreide literatuur en diverse online bronnen (medio 2020).
Sinds 2017 lid van deze SIG, daarvoor zeven jaar van de SIG M&E. Video… Meer over Grootheest van, Wouter
Dit artikel heeft 4 reacties
Als lid van SURF Communities kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, vertel iets vanuit je vakgebied of stel vragen.
Hebben jullie ook digitale tools die je kan gebruiken om een escape room online te kunnen doen?
Als antwoord op Klopt het dat er geen… door Marijn Post
Eisen aan de tool zijn: het kunnen linken naar een ander bestand/site én het kunnen instellen van wachtwoorden op deze bestanden/sites. Bijvoorbeeld Word of Padlet.
Als antwoord op Klopt het dat er geen… door Marijn Post
Ik heb voor Windesheim Flevoland een online escaperoom ontwikkeld voor de introductie van dit schooljaar. Mijn echtgenoot heeft daar de technische tool voor gebouwd die vrij te gebruiken is voor een ieder die zelf een escaperoom wil bouwen. (De achterkant van de escaperoom). Deze is te vinden op escape.bobnoordam.nl
Voor de voorkant van de escaperoom kun je veel tools gebruiken: bijvoorbeeld Wordpress, Xerte of Articulate.Rise. (Die laatste tool heb ik gebruikt).
Je kan zoiets eenvoudig vorm geven met een virtuele wereld (bv Open SIM).
Studenten van een gameopleiding hebben wel eens een Escape Room vorm gegeven met een platform als Unity 3D. Maar dat vergt wel meer werk en ervaring.
4 Praat mee