Marij Veugelers
Passie voor vernieuwingen in het onderwijs is de rode draad in mijn leven. … Meer over Marij Veugelers

SURF plaatst functionele cookies om deze website goed te laten werken. Ook plaatsen we analytische cookies om de website te verbeteren. De data wordt waar mogelijk geanonimiseerd.
Ingesloten content (zoals YouTube-video's) kan cookies van derde partijen bevatten. Wil je deze cookies van derden toestaan?
This website uses functional cookies and cookies for web statistics and videos. We do this to provide you with an optimal service. Cookies are small text files that are stored on your device when you visit our website. You can select which cookies you allow so be set in the settings form. By clicking Accept or by continuing to use the website you give your consent to store cookies when you visit the website.
Geef aan welke soorten cookies je wilt accepteren.
Meer informatie over deze cookies lees je in onze cookieverklaring. In onze privacyverklaring lees je alles over hoe we met jouw privacy omgaan.
Innovatieve onderwijsruimtes inrichten is 1, de ruimtes goed laten gebruiken is 2
Tijdens het Mosaic webinar “The Mosaic Initiative at Five Years” van 19 febr 2021 werd bevestigd hoe belangrijk het is dat als men start met innovatieve onderwijsruimtes er ook aandacht is dat deze ruimtes goed gebruikt gaan worden.
Tracey Birdwell, PhD, Mosaic Initiative Program Director, UITS, Learning Technologies en
Julie Johnston, Acting Associate Vice President, UITS, Learning Technologies
laten zien wat hun ervaringen zijn geweest.
10 jaar geleden had Indiana University al hun eerste innovatieve ruimte, die ook wereldwijd bekend is. Echter deze ruimte en de anderen die nog volgden werden niet optimaal gebruikt.
Daarom ontstond 5 jaar geleden het idee om een programma te starten.
Hier hun tips:
En dan zijn ze nog meer van plan.
Na de bijeenkomst hoorde ik dat ze ook bezig zijn met een “The Learning Space Feedback Guide – The purpose of the Guide is to provide a set of prompts to direct how stakeholders might choose to gather, store, share, and respond to feedback on classroom use from faculty and students.”
Ik denk dat we in Nederland kunnen leren van deze tips van het Mosaic Programma.
Er is hier duidelijk belangstelling voor de implementatie van innovatieve onderwijsruimtes.
Onze landelijke SIG Learning Spaces heeft in 1,5 jaar tijd al ruim 250 volgers en er zijn al veel kennisdeling bijeenkomsten geweest en publicaties geproduceerd. Zie de community website en de SURF Learning Spaces website die we aan het ontwikkelen zijn.
En onlangs zijn bij enkele instellingen ook al een SIG learning Spaces opgestart zoals bij de UU en bij de VU.
Tip: op vrijdag 12 maart om 19 uur organiseert Mosaic weer een webinar, nu over hun docent professionaliserings programma. Hier is de Registratielink
Passie voor vernieuwingen in het onderwijs is de rode draad in mijn leven. … Meer over Marij Veugelers
0 Praat mee