Open Pedagogy: van Theorie naar Praktijk

De laatste jaren is er veel geschreven over Open Pedagogy waarbij er vooral veel aandacht is geweest voor de definitie, de karakteristieken en de invloed van Open Pedagogy op studentbetrokkenheid en motivatie. Echter, ondanks te rijkelijke theoretische aandacht voor Open Pedagogy wordt Open Pedagogy in de praktijk nog niet veel toegepast. Voor het bouwen van de brug tussen de theorie van Open Pedagogy naar de praktijk, heeft de SIG Open Education twee nieuwe blogs geschreven. Daarmee hopen we een breder perspectief te geven aan Open Pedagogy en de maatschappelijke waarde die het met zich meebrengt en hopen we dat we gemakkelijker kunnen aansluiten bij de onderwijspraktijk. Lees beide blogs hier:

https://blog3.han.nl/hanicto/open-pedagogy-van-theorie-naar-praktijk-1/

https://blog3.han.nl/hanicto/open-pedagogy-van-theorie-naar-praktijk-2/
 

Auteur

Ooit begonnen als gepromoveerd neurofysioloog, maar ondertussen bevlogen…

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties

Gerelateerde artikelen