PERSONALISED TIMES #4

Editie # 4 //  7 april 2017

Personalised Timed van SURF

Programma in vogelvlucht

Vandaag bezoeken we edX, waar we Nina Huntemann, director of Academics and Research ontmoeten. MJ Bishop, de director of Academic Innovation & Outreach van University of Maryland, University College en Cristi Ford, Associate Provost van het Center for Innovation in Learning and Student Success reisden naar EdX om ons te ontmoeten. In de middag bezoeken we Olin College, waar we spreken met Richard K Miller, president van Olin en een rondleiding over de campus krijgen. lees meer (pdf)

Een platform voor effectief leren

Toen we edX vier jaar geleden bezochten tijdens onze studiereis over open onderwijs barstte het snelgroeiende bedrijf het pand uit. Vandaag ontvangen ze ons in hun nieuwe kantoor. Vier jaar geleden leken MOOCs het onderwijssysteem te gaan ontwrichten, nu bieden ze bijna vanzelfsprekend extra mogelijkheden voor verschillende leerpaden richting een diploma of in het kader van bijscholing. lees meer (pdf)

Micromasters

Nadat MIT vorig jaar als eerste het concept van de micromaster introduceerde heeft dat een grote vlucht genomen. Micromasters bestaan uit een serie MOOCs van ca 2-30 EC die kunnen worden afgerond met een certificaat. Ze zijn een voorportaal voor een regulier masterprogramma: studenten die een Micromaster afronden kunnen mee doen aan toelatingsproces. lees meer (pdf)

Learning analytics

De online activiteiten van de 35 miljoen inschrijvingen in 1300 cursussen van in totaal 11 miljoen gebruikers leveren enorme hoeveelheden data op. Onderzoekers van edX en van de aangesloten universiteiten voeren daar analyses op uit. Universiteiten hebben de beschikking over de ruwe data van hun eigen MOOCs , en ze kunnen gebruik maken van de visualisatietool van edX. lees meer (pdf)

Nudiging

Voor de derde keer deze reis komt nudging aan de orde. Op basis van data-analyses kunnen geautomatiseerd notificaties naar studenten worden gestuurd. Data laten bijvoorbeeld zien dat studenten die gaan voor microcredentialing 10% meer kans hebben om te slagen. Maar niet alle studenten zijn er vanaf het begin van een MOOC van overtuigd dat zij in staat zijn om de cursus met succesvol af te ronden. lees meer (pdf)

Adpatief leren

Ook de University of Maryland University College maakt gebruik van nudging. Deze universiteit biedt volledig online onderwijs aan voor lifelong learners, aangevuld met de mogelijkheid voor avond- en weekendclasses. 85.000 studenten volgen hun online aanbod. lees meer (pdf)

Lessons learned

UMUC doet vernieuwend werk en zijn nog in het stadium van onderzoek. Een aantal zaken hebben ze in elk geval wel ontdekt. Succes komt niet in één keer: innovatie vraagt veel tijd. Je moet echt een aantal cycli van experimenten door. lees meer (pdf)

Olin

Net buiten Boston, in Needham, is het prachtig, maar er is eigenlijk niets te doen. Sinds 1997 ligt hier de campus van het Olin College, een engineering college op een nieuwe leest geschoeid. Richard Miller, president van het Olin College, was de allereerste werknemer. lees meer (pdf)

Discussie

Terugkijkend op de dag valt op hoe belangrijk het organiseren van multidisciplinaire samenwerking is voor het herontwerp van onderwijs. Onderwijs is teamwork, en allang niet meer de verantwoordelijkheid van de docent. Gepersonaliseerde aandacht of het nu via teaching assistants of digitale technologie wordt gegeven is een rode draad in alle verhalen van de afgelopen dagen. lees meer (pdf)

Meer lezen

De Peronalised Times ontvangen?

Meld je aan via onderwijsopmaat@surfnet.nl

Eerdere edities lezen?

* update* // alle edities gebundeld lezen?

Mascotte Personalised Times

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties