Om de onderzoeksvraag te beantwoorden is met behulp van Group Concept Mapping een onderzoek uitgezet waarbij studenten en docenten hun ideeën en meningen over online onderwijs konden weergeven én waarbij zij deze ‘statements’ konden wegen op belangrijkheid en haalbaarheid.
Uit de resultaten bleek dat er zeven omvattende thema’s door de respondenten benoemd zijn die als belangrijk (en realiseerbaar) beschouwd werden.
Dit zijn de volgende thema’s: 1) Didactiek, 2) Gebruik Technologie, 3) Planning en roostering, 4) Betrokkenheid, 5) Efficiëntie, 6) Interactie en 7) Randvoorwaarden.
Deze thema’s verwijzen naar veel verschillende vraagstukken en moeten allemaal op een andere manier opgepakt worden. In de conclusies worden de verschillende thema’s en de voorgestelde aanpak benoemd.
Het onderzoeksrapport ‘Ervaringen met online onderwijs in coronatijd bij Zuyd Hogeschool’
levert een aantal praktische handreikingen voor de verdere ontwikkeling van het online onderwijs binnen Zuyd Hogeschool. Onze wens is dat deze studie inspiratie biedt aan onze collega’s om het online onderwijs door te ontwikkelen en te verankeren in de opleidingen.
0 Praat mee