Tips, discussies en verhalen over digitale onderwijsinnovatie op LinkedIn. Deze kwamen in juni voorbij!

Tips, discussies en verhalen over digitale onderwijsinnovatie en blended onderwijs. Dagelijks komen ze op LinkedIn voorbij. De Vraagbaak Online Onderwijs verzamelt elke maand speciaal voor jou de posts die je niet wilt missen. Deze vonden wij in juni.
Heb je aanvullingen? Deel het in de reacties!

drie studenten zitten buiten op een trap te praten

De meerwaarde van een fysieke les

Wat is de meerwaarde van een fysieke les? Die vraag leggen docenten van de Hogeschool Rotterdam op tafel nu minder studenten naar school komen. “Voor een docent die een PowerPoint voorleest komen studenten niet terug”, zegt een van de docenten. Een ander stelt: “Het probleem is niet de afwezigheid van studenten, het probleem is het onderwijs zelf. Dit vraagt echt om een revolutie”.

Steeds meer podcasts in het onderwijs

Barend Last ziet steeds vaker podcasts in het onderwijs. Hij tipt de start-up Anywyse die korte, aantrekkelijke podcasts maakt voor studenten, gekoppeld aan leerinhoud. Barend maakte voor Anywyse drie podcasts van tien minuten over effectief studiegedrag. Ze staan nu (gratis) online. Handig!

Digitale didactiek: afkijken mag!

Op zoek naar tips en tools voor digitale didactiek? Kijk het af bij andere onderwijsinstellingen. Joitske Hulsebosch (zelfstandig adviseur en opleider leren & technologie) zette veertien websites op een rijtje die tips, toolwielen en keuzemodellen voor iedereen toegankelijk maken. Haar persoonlijke favoriet is het toolwiel van de Universiteit van Maastricht. Ook handig voor wie blended leren in organisaties ontwerpt en faciliteert. Doe er je voordeel mee!

Nieuwe podcast: ‘De Onderwijsvernieuwers’

De podcast van het Versnellingsplan 'De Onderwijsvernieuwers' ging live in juni. In de eerste aflevering zijn Marian Kat-de Jong en Ilja Boor te gast. Ze praten over de Transitieagenda Leren Digitaliseren. Wat houdt de transitie in en hoe gaan we hiermee aan de slag? Beluister de aflevering hier 👉https://edu.nl/gphyq

 

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties