Webinar Online Binding: sticky campus goes online?

Wat zijn de eerste ervaringen met de nieuwe generatie studenten die we bijna niet fysiek hebben leren kennen? Wat kunnen we online doen om echt contact te maken en te houden? En gaan we naar een online sticky campus? Kom het te weten in dit webinar op 2 oktober om 11.00 uur. Georganiseerd door SURF, het ComeniusNetwerk en het Versnellingsplan.

De inschrijving is gesloten maar je kunt direct deelnemen via deze link

Hoe creëren we online een sticky campus?

In zijn recente overzichtsartikel spreekt Barend Last over het concept Sticky Campus. Dit is een campus waar studenten graag tijd door willen brengen, zelfs als ze geen formeel onderwijs hebben. Hiermee wordt op een natuurlijk manier binding gecreëerd. Nu de fysieke campus grotendeels is weggevallen, is de vraag hoe we een online sticky campus kunnen creëren.

In dit webinar staat daarom de vraag centraal op welke manier docenten ervoor kunnen zorgen dat zij contact krijgen en houden met hun studenten en hoe ze kunnen faciliteren dat studenten elkaar onderling opzoeken. Want vooral dat laatste leidt tot een gevoel van verbondenheid.

Stel je vragen aan docenten

Tijdens dit webinar voelen we docenten aan de tand aan de hand van prikkelende vragen. Wat was de makkelijkste aanpassing met het grootste effect, waarop reageerden de studenten met het meeste enthousiasme en om welke blooper heb je het hardste gelachen? Aan het eind van het webinar ben je verfrist en verkwikt en zit je hopelijk boordevol ideeën om die online sticky campus nog meer vorm te gaan geven.

Dit zijn de deelnemers die je vragen beantwoorden:

  • Calvin Rans: docent van het jaar 2019. Verslaafd aan onderwijs. Werkt veel met video en maakt zelf animaties. Plakt letterlijk stickers. Maar vindt vooral dat zijn studenten toekomstige collega’s zijn waarmee hij graag wil blijven samenwerken. Lid van het ComeniusNetwerk. 
  • Sylvia Bronkhorst: werkt en doceert over hoofd, hart en handen. Verbinding is voor haar heel belangrijk. Durft ook online te experimenteren, bijvoorbeeld met positive gossip. Lid van het Comeniusnetwerk.
  • Ines Lindner: docent die minder doceert, maar wel meer laat leren. Werkt veel met onmiddellijke feedback. Bouwt aan sociale structuren
  • Nian Vervoort: student en student-assistent. Bouwde mee aan een virtueel lab toen het echte labwerk niet meer mogelijk bleek. 

Voor wie?

Ben je docent of docentondersteuner en wil je inspiratie over hoe je de online binding tussen docenten en studenten en studenten onderling kunt stimuleren? Volg dan zeker dit webinar. 

Voorbereiding

Op welke vragen moeten de sprekers antwoord geven? Laat weten wat je wilt weten aan Petra Wentzel, via petra.wentzel@surf.nl, dan komt die vraag vast aan de orde. Tijdens het webinar zijn vragen uiteraard welkom via de chat.

Napraten

Wil je informeel napraten met de presentatoren en de deelnemers? Kom dan naar de nazit direct na het webinar van 12.00 tot 12.30 uur.

Terugkijken

Na afloop van dit webinar verschijnt er een verslag op de Vraagbaak en een link om het webinar terug te kijken. 

Organisatie

Dit webinar wordt georganiseerd door SURF, het ComeniusNetwerk en het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT.

Auteur

Reacties

Dit artikel heeft 0 reacties