Barend Last
Ik ben een gemotiveerde en resultaatgerichte onderwijskundige met ervaringโฆ Meer over Barend Last
Taal is belangrijk. Heldere taal nog belangrijker. De onderwijspraktijk is echter doordrenkt van jargon, dat niet altijd even duidelijk is. Zonder dat we het door hebben kunnen daardoor hardnekkige misvattingen en niet-onderzochte veronderstellingen het onderwijs binnendringen, met soms grote gevolgen.
Daarom sta ik in dit artikel stil bij twee populaire termen die problematisch (kunnen) zijn: ๐ง๐ฒ๐ฐ๐ต๐ป๐ผ๐น๐ผ๐ด๐ ๐๐ป๐ต๐ฎ๐ป๐ฐ๐ฒ๐ฑ ๐๐ฒ๐ฎ๐ฟ๐ป๐ถ๐ป๐ด en natuurlijk mijn grote vriend ๐๐น๐ฒ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฑ ๐๐ฒ๐ฎ๐ฟ๐ป๐ถ๐ป๐ด.
Ik bespreek de terminologie en ga in op het gevaar van verschillende interpretaties en betekenissen. Vooral bedoeld om iedereen in onderwijs na te laten denken over de vraag: "๐พ๐๐๐ ๐๐๐๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐๐ ๐๐๐๐ ๐๐๐๐?"
Ik ben een gemotiveerde en resultaatgerichte onderwijskundige met ervaringโฆ Meer over Barend Last
0 Praat mee