Heel onderwijsland staat (nog steeds) op z’n kop. Nieuwe visies en beleidsstukken schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik lees om de haverklap zinnen als “𝗗𝗲 𝘁𝗼𝗲𝗸𝗼𝗺𝘀𝘁 𝗶𝘀 𝗯𝗹𝗲𝗻𝗱𝗲𝗱” en “𝗕𝗹𝗲𝗻𝗱𝗲𝗱 𝗹𝗲𝗮𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗶𝘀 𝗵𝗲𝘁 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄𝗲 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗮𝗮𝗹”.
Maar is dat wel terecht? Is blended learning nu echt zo nieuw? Is de vraag: “𝗧𝗼 𝗯𝗹𝗲𝗻𝗱, 𝗼𝗿 𝗻𝗼𝘁 𝘁𝗼 𝗯𝗹𝗲𝗻𝗱?” de juiste vraag?
In dit artikel probeer ik daar een antwoord op te vinden en schets ik mijn visie op een aantal prangende uitdagingen waar onderwijs momenteel mee kampt. Uitdagingen, zoals hardnekkige misvattingen die zelfs de Tweede Kamer halen en verwarringen die zorgen voor problemen bij de implementatie van blended learning in de praktijk.
0 Praat mee