Marijn Post
Ooit begonnen als gepromoveerd neurofysioloog, maar ondertussen bevlogen… Meer over Marijn Post
SURF plaatst functionele cookies om deze website goed te laten werken. Ook plaatsen we analytische cookies om de website te verbeteren. De data wordt waar mogelijk geanonimiseerd.
Ingesloten content (zoals YouTube-video's) kan cookies van derde partijen bevatten. Wil je deze cookies van derden toestaan?
This website uses functional cookies and cookies for web statistics and videos. We do this to provide you with an optimal service. Cookies are small text files that are stored on your device when you visit our website. You can select which cookies you allow so be set in the settings form. By clicking Accept or by continuing to use the website you give your consent to store cookies when you visit the website.
Geef aan welke soorten cookies je wilt accepteren.
Meer informatie over deze cookies lees je in onze cookieverklaring. In onze privacyverklaring lees je alles over hoe we met jouw privacy omgaan.
Eén van de meest gehoorde frustraties van docenten bij het geven van onderwijs op afstand, is dat studenten hun camera uit hebben staan tijdens de online lesactiviteiten. Hierdoor kunnen docenten niet zien of de studenten echt aanwezig zijn, hoe ze reageren en in welke staat van zijn ze verkeren waardoor het veel moeilijker is te interacteren en communiceren met de studenten.
Docenten vragen zich dan ook af of ze studenten niet kunnen verplichten tijdens de online les de camera aan te zetten. Diverse experts (Torrey Trust, Zac Woolfitt, Oregon State University, Wilfred Rubens) hebben eerder ook al geprobeerd deze vraag te beantwoorden vanuit de verschillende overwegingen die daarbij horen.
In deze HAN ICTO blog heb ik geprobeerd vanuit deze bronnen samen te vatten welke overwegingen er zijn voor het al dan niet verplicht aanzetten van camera’s tijdens online lesactiviteiten en welke aandachtspunten en tips hierbij horen. Veel plezier met lezen (NB: de tips zijn ook bruikbaar voor online meetings of vergaderingen).
Ooit begonnen als gepromoveerd neurofysioloog, maar ondertussen bevlogen… Meer over Marijn Post
0 Praat mee