Franka van de Wijdeven
Als communicatieadviseur bij het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs… Meer over Franka van de Wijdeven
Aan het begin van de coronacrisis moesten onderwijsinstellingen snel overschakelen naar online onderwijs. Hoe hebben ze dat aangepakt en hoe is het belegd binnen de organisatie? Het Expertisecentrum inclusief onderwijs (ECIO) ging hierover in gesprek met vertegenwoordigers van elf hoger onderwijsinstellingen. Hun tips voor de verankering van digitale toegankelijkheid in het onderwijs hebben we voor je op een rijtje gezet.
‘Digitale toegankelijkheid moet een vanzelfsprekendheid worden. Awareness is daarbij heel belangrijk.’ –vertegenwoordiger ho-instelling
15. Lees ook de andere artikelen die zijn gemaakt aan de hand van de interviews:
‘Niet met alle conclusies van de tool Siteimprove kunnen we binnen de instelling iets. Maar het gebruik van de tool door contentmanagers helpt erg voor de digitale toegankelijkheid van websites.’
De eisen voor digitale toegankelijkheid komen voort uit de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) versie 2.1. Deze standaard is opgesteld door het World Wide Web Consortium (W3C) en biedt houvast bij het werken aan digitale toegankelijkheid. De standaard wordt regelmatig bijgewerkt.
Het Expertisecentrum inclusief onderwijs (ECIO) ondersteunt en begeleidt onderwijsprofessionals op verschillende manieren bij het optimaliseren van de digitale toegankelijkheid van het onderwijs. Bijvoorbeeld met trainingen, workshops, studiedagen, de info-lijn en hands-on materialen. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Als communicatieadviseur bij het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs… Meer over Franka van de Wijdeven
0 Praat mee