Lotte Kips
| Onderwijskundig schrijver @ SURF | community coach @ HvA | Eigen… Meer over Lotte Kips
Programmatisch toetsen is hot. Niet zo gek, want het is een prachtig concept waarin toetsen en leren elkaar versterken. Bij programmatisch toetsen worden studenten niet langer beoordeeld op een paar meetmomenten waar veel vanaf hangt. Ze worden beoordeeld op de totale ontwikkeling die ze gedurende de opleiding laten zien. Maar hoe richt je het proces van programmatisch toetsen nou goed in?
Datum: vrijdag 10 juni 2022
Tijd: 11.00 – 12.00 uur
Ervaringen uit de recente praktijk laten zien dat programmatisch toetsen vraagt om een doordacht herontwerp van onderwijs en toetsen. Haastige invoering is niet succesvol gebleken. Tijdens dit webinar geven Tamara van Schilt-Mol en Liesbeth Baartman je handreikingen voor een gedegen aanpak van programmatisch toetsen. Ze delen daarbij ervaringen van opleidingen die programmatisch toetsen hebben geïmplementeerd of daarmee bezig zijn. Tot slot laten ze je kennismaken met de leeromgeving die zij nu aan het ontwikkelen zijn, waarvan iedere docent of onderwijsontwerper gebruik kan maken.
Liesbeth Baartman is bijzonder lector beoordelingsvraagstukken in het hoger onderwijs aan de Hogeschool Utrecht (HU)
Tamara van Schilt-Mol is lector eigentijds beoordelen en beslissen aan de HAN University of Applied Sciences.
Jan Berends is docent aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en is daar bezig met de implementatie van programmatisch toetsen bij de opleiding HBO-ICT.
Dit webinar is interessant voor docenten, onderwijsadviseurs, beleidsmakers, en iedereen die interesse heeft in programmatisch toetsen.
Wil je informeel napraten met de sprekers en deelnemers? Kom dan naar de nazit direct na het webinar van 12.00 tot 12.30 uur.
Foto door George Kedenburg III via Unsplash
| Onderwijskundig schrijver @ SURF | community coach @ HvA | Eigen… Meer over Lotte Kips
0 Praat mee