Ga naar 'Online events'

Alle artikelen van Online events

14 artikelen

  1. Keuzestress: Webex, Teams of Zoom?

    SURF organiseert zo’n 160 events per jaar. Zoals velen moesten ook wij ons na de start van de crisis verdiepen in online platformen zoals Cisco Webex, Microsoft Teams en Zoom. Wij nemen jullie graag mee in de  mogelijkheden van deze drie platforms, die wij de afgelopen maanden gevonden en verzameld hebben. Webex, Microsoft Teams en Zoom worden vaak in één adem genoemd, en toch zijn er een aantal verschillen waardoor het goed is om te bekijken welke tool het meest geschikt is voor het doel van jouw event. De ontwikkelingen gaan snel. Naast extra features voor breakouts en interactie, zijn de afgelopen maanden veel security en privacy features aangepast om te kunnen voldoen aan de (Europese) richtlijnen.   NB: Iedere organisatie heeft een eigen mening over welke tool juist is voor intern en extern gebruik, voornamelijk op het gebied van security en privacy. Let dus wel op dat de tool die je gebruikt ook gebruikt mag worden door de (externe) doelgroep.
    Online video tools
  2. Inspiratie en tips voor Online Events Formats

    De ontwikkelingen op het gebied van Online Events, de techniek, tools, platformen en formats gaan razendsnel, en in deze tijden nog sneller. Met dit artikel geven we een aantal voorbeelden van formats en tools die je kunt gebruiken om je Online Event vorm te geven. Het is slechts een momentopname ter inspiratie van de mogelijkheden, zonder de pretentie te hebben dat het een volledig overzicht geeft. Wij hopen dat jij ook jouw tips en inspiratie wilt delen, zodat dit een bron van inspiratie blijft voor iedereen die iets doet op het gebied van online events.
    Online events formats Inspiratie
  3. Terugblik webinar ‘De waarde van Cliffhangers bij online events en online onderwijs.’

    Vandaag, 20 augustus 2020, is alweer het zestiende webinar: De waarde van Cliffhangers voor online events en online onderwijs! Te gast zijn Carlijn Postma, contentmarketeer, Gé Teunissen en collega Lisa Maier, contentmarketeers bij de UvA, Gerdie Schreuders, docent eventmanagement bij Inholland en Martijn Koops, docentopleider en game-didacticus bij Hogeschool Utrecht. Zij laten zien op welke manier je jouw studenten en bezoekers kunt verleiden om deel te nemen aan het volgende online event of college. Het gebruik van een rode draad door al je lessen of events heen en het maken van cliffhangers – alvast iets laten zien van wat er de volgende keer gaat gebeuren – zijn de sleutel tot het maken van een aantrekkelijke reeks online bijeenkomsten. Lees hier het verslag van het webinar van 20 augustus
    startslide van het webinar cliffhangers, met een vrouw die aan het bergbeklimmen is.
  4. Webinar: De waarde van Cliffhangers voor online events en online onderwijs!

    Wanneer: Donderdag 20 augustus  Tijd: 11.00 tot 12.00 uur Thema: Cliffhangers! Bekijk hier de opname. Lees hier de terugblik. Online evenementen lijken steeds meer op televisieuitzendingen. Maar kunnen we met online events en onderwijs deelnemers ook aan de buis gekluisterd houden? Wat kunnen we leren van Netflix? Kan ik mijn doelgroep met een cliffhanger naar mijn volgende evenement lokken, of naar mijn volgende online college? In dit webinar laat Carlijn Postma, contentmarketeer, zien welke marketingtechnieken Netflix en Hollywood gebruiken. Kunnen we deze technieken ook toepassen in online events en online onderwijs?
    Webinar: online Cliffhangers!
  5. Ranking the Stars inspireert online introductiedagen

    De introductiedagen voor eerstejaars studenten staan voor de deur. Hoe pakken de verschillende opleidingen een online versie van deze introductiedagen aan? Ter inspiratie een interview met Vincent Moolenaar van Inholland Verpleegkunde en Janine Hemmes van de Haagse Hogeschool faculteit Gezondheid, Voeding en Sport.
    Surfcommunity online events inspiratie: Ranking the stars inspireert online introductiedagen
  6. Kun je via online events dezelfde doelstellingen halen als met live events?

    Een vaak gehoorde opmerking rondom online events is dat je niet hetzelfde kunt bereiken als met live events. Meestal liggen hier vooroordelen aan ten grondslag: het voelt niet echt, er is geen interactie, je kunt niet dezelfde kwaliteit brengen, je moet elkaar gewoon kunnen zien. Klopt dat? Kun je via online events niet dezelfde doelstellingen bereiken als met een fysiek event?
    Online ontmoeten: een digitale arm die uit een laptop komt en een echte arm een hand geeft.
  7. Aandachtspunten voor het organiseren van online events

    Als je een event organiseert, dan begin je altijd met de belangrijkste twee vragen: voor wie organiseer ik iets, en wat ik daarmee bereiken? Kortom: doelgroep en doelstellingen. Op basis daarvan, natuurlijk begrensd door het aanwezige budget, bepaal je alle andere factoren: format, programma, locatie, techniek en communicatie. Dit werkt hetzelfde voor live events als voor online en hybride events. Maar als je een online event organiseert, dan zijn dit een aantal punten die extra aandacht behoeven.
    videocamera met publiek op de achtergrond