Ga naar 'Digitaal certificeren'

Alle artikelen van Digitaal certificeren

14 artikelen

  1. Erkennen en waarderen van digitale en open leermaterialen

    Welke manieren van erkennen en waarderen kan je in je instelling inzetten om docenten duurzaam te motiveren aan de slag te gaan met digitale en open leermaterialen? Monique Meutstege, Lydia Doornebos en ikzelf zochten het uit in het kader van het HAN verandertraject Aanpak Digitale Leermaterialen. In deze blog, Erkennen en waarderen van het werken met digitale en open leermaterialen, (en bijbehorend rapport) lees je onze bevindingen.

  2. 📣 Call for participants: squad on futuring by European Digital Education Hub!

    🌐 The landscape of digital education is rapidly evolving, driven by advancements in technology and changing societal needs. As we look towards the future, the concept of futuring, closely related to the concepts of future studies and strategic foresight, becomes essential in anticipating and preparing for emerging trends that will shape the educational experiences of tomorrow.

  3. Terugblik van het Webinar “Npuls, wendbaar georganiseerd onderwijs”

    We hebben de webinar reeks Flexibilisering, weten we al wat studenten willen? weer hervat in het nieuwe jaar. Op woensdag 24 januari 2024 hebben we het 8e Webinar “Npuls, wendbaar georganiseerd onderwijs” georganiseerd.

  4. Een leven lang ontwikkelen met microcredentials | Lees het gratis magazine

    Vraag jij je af hoe de toekomst van microcredentials eruitziet? Of wat de meerwaarde is van microcredentials? Npuls legt de beweging rondom microcredentials in het mbo, hbo en wo vast in een fraai magazine en geeft daarmee antwoord op veel vragen! Laat je inspireren door de bijna vijftig pagina’s aan interviews, columns, infographics en meer. Lees hier het magazine

  5. Webinar Npuls, wendbaar georganiseerd onderwijs

    Op woensdag 24 januari van 12.00 uur tot 13.00 uur organiseren we het webinar: “Npuls, wendbaar georganiseerd onderwijs”. Dit is het 8e webinar in een 9-delige reeks over Flexibilisering: “weten we al wat studenten willen?” In deze reeks gaan we dieper in op de impact van flexibilisering op onderwijs vanuit onderwijskundig en organisatorisch perspectief.

  6. Dit lees je op LinkedIn over… microcredentials

    Steeds meer onderwijsinstellingen reiken microcredentials uit. Een microcredential is een erkend, digitaal certificaat waarmee je als professional kunt aantonen welke kennis en vaardigheden je hebt opgedaan na succesvolle afronding van een kortere onderwijseenheid. Op LinkedIn wordt er veel over gepost. Wij selecteerden 15 berichten die in de maanden oktober en november op LinkedIn verschenen. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal up-to-date.

  7. Terugblik van het Webinar: “Voltijd Verleden Tijd?!”

    Op 3 oktober 2023 hebben we het 5de Webinar “Voltijd Verleden Tijd?!” van de reeks Flexibilisering, weten we al wat studenten willen? georganiseerd. Onderwijsinstellingen breiden steeds meer hun LLO aanbod uit. Daardoor wordt onderwijs steeds toegankelijker voor professionals die al een opleiding hebben afgerond en hun kennis willen verdiepen of juist willen verbreden.

  8. Webinar Voltijd Verleden Tijd?!

    Dit is het 5e webinar in de negendelige reeks over Flexibilisering: “weten we al wat studenten willen?” In deze reeks gaan we dieper in op de impact van flexibilisering op onderwijs vanuit onderwijskundig en organisatorisch perspectief. Tijdens dit webinar ontdek je meer over het thema Leven Lang Ontwikkelen (LLO), het implementeren van flexibel (deeltijd) onderwijs en de daarbij horende keuzemogelijkheden van studenten.

  9. 10.000e edubadge uitgereikt: "een edubadge maakt je interessant voor werkgevers"

    Twee jaar na de introductie is de 10.000e edubadge uitgereikt bij Hogeschool Saxion. Docenten en studenten zijn blij met deze nieuwe vorm van beloning, naast (maar niet in plaats van!) de traditionele studiepunten. Ik sprak met twee medewerkers en twee studenten van Saxion, om te horen wat zij de meerwaarde van edubadges vinden.  

  10. Digitaliseringsimpuls Onderwijs: een nationale kennisinfrastructuur

    In de Digitaliseringsimpuls Onderwijs, het innovatieprogramma waarvoor MBO Raad, Vereniging Hogescholen, UNL en SURF 560 miljoen euro ontvingen uit het Nationaal Groeifonds, draait het vooral om samenwerken. Mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten dragen zelf nog eens 43 miljoen inkind bij.