Ga naar 'Home'

Artikelen

1779 artikelen

  1. Online afstudeercafé helpt studenten over de eindstreep

    Hoe kun je studenten de steun én flexibiliteit bieden om hun opleiding - ondanks eventuele vertraging - te voltooien? Judith ten Hagen dacht na over een format en sleutelde daar jarenlang aan. Het resultaat is een online afstudeercafé waar studenten in hun eigen tempo de eindstreep kunnen halen.

  2. Een leven lang ontwikkelen met microcredentials | Lees het gratis magazine

    Vraag jij je af hoe de toekomst van microcredentials eruitziet? Of wat de meerwaarde is van microcredentials? Npuls legt de beweging rondom microcredentials in het mbo, hbo en wo vast in een fraai magazine en geeft daarmee antwoord op veel vragen! Laat je inspireren door de bijna vijftig pagina’s aan interviews, columns, infographics en meer. Lees hier het magazine

  3. Digitale toegankelijkheid | Beleid en verantwoordelijkheden

    Het borgen van digitale toegankelijkheid binnen onderwijsinstellingen is een complex proces. Dit vraagt om inzet op verschillende niveaus van de organisatie. Het gaat niet enkel om het implementeren van technische oplossingen, maar ook om het creëren van een cultuur en beleid dat inclusiviteit en toegankelijkheid omarmt. Met dit artikel geven we tips voor zowel het beleggen van verantwoordelijkheid als het borgen van digitale toegankelijkheid in beleid.

  4. Manifesto for an European Higher Education Interoperability Framework

    The European Digital Education Hub (EDEH) is an initiative aimed at promoting collaboration and the exchange of knowledge and best practices in digital education in Europe. SURF is closely involved in this initiative as a partner and participates in various working groups, including those focusing on micro-credentials, eduwallet, and interoperability. Recently, a manifesto titled 'Bridging Boundaries' for an European Higher Education Interoperability Framework, was published.

  5. Toelichting Nieuw All-In Netwerktarief voor Netwerkdiensten

    Tijdens de laatste ledenraad in oktober is de invoering van een All-In Netwerktarief goedgekeurd. We informeren jullie hierbij graag over wat dat precies betekent.   

  6. Met plezier 2 uur in de auto voor een bijeenkomst over toetsen en aanbesteden

    Alwin Wullink en Erwin Scholte van Hogeschool Saxion waren al vroeg op pad op donderdag 1 februari. Om half 10 reden ze de TU/e campus op om 20 collega’s van andere instellingen en SURF te ontmoeten.

  7. Call for Proposals for National XR Day 2024 is open!

    National XR Day will be at the University of Twente this year on 3 july 2024, and is organized by SURF, University of Twente and Saxion, also partnering with Npuls and DUTCH. It is the second edition of National XR Day, again a full day by and for the SURF community on everything that is happening with eXtended Reality for education and research. We are looking for contributions to the programme, either a presentation, workshop, demo or poster, see below!

  8. XR Developer Network meeting 28/2 on Responsible XR + Try a device!

    The focus of this XR Developer Network meeting is on Responsible XR, and specifically the practical aspects you face or are involved in as a developer. How much time and resources do you spend on responsible XR aspects, such as privacy, accessibility of inclusiveness? Do you think these topics are important? Would you like to be more focused on them within your projects, but don't have the means to do so? Etc. In the session we will have a presentation on Responsible XR from John Walker (from the team Futures & Values at SURF), followed by a more interactive part where you will discuss this topic with the others present. During lunch after the meeting you can try some new, or less common XR devices.  

  9. Een veiligere AWS omgeving

    Onlangs heeft Dave Heuts een blog gedeeld over het beveiligen van je Azure cloudomgeving met de door SURFcumulus opgestelde huisregels. We hebben ook voor de AWS cloud huisregels opgesteld.

  10. Overzichtsartikel samenwerkend online leren – deel 2

    Online samenwerkend leren is een vorm van leren en samenwerken die je in steeds meer cursussen en modules tegenkomt. Samenwerkend leren biedt tal van kansen en mogelijkheden en past bovendien goed in blended en online cursussen. Deel 1 ging over online samenwerkend leren over de grenzen van een vakgebied of instelling heen. In dit tweede deel lees je meer over peerfeedback en reflectie ter ondersteuning van online samenwerkend leren.